tiistai 16. kesäkuuta 2015

Eilen tapahtunutta..




Mulle sattui eilen outo kohtaus. Olen kaupassa töissä meillä käy paljon samoja ihmisiä asiakkaina. Aivan ihania ihmisiä. Sellainen pieni "kyläkauppa" vilkkaan ruuhka-Suomen keskellä.  Rakastan asiakaspalvelua ja työtäni ja mikään päivä ei ole samanlainen kuin edellinen.

No eilen palvelin aivan normaalisti kahta naishenkilöä (äiti ja tytär) kassalla ja he pakkasivat ostokset ja lähtivät ulos tyytyväisinä. Aloin tehdä muita töitä kun yhtäkkiä niistä naisista toinen palasi ostosten kanssa takaisin suoraan mun luokse keskelle myymälää. No luulin laskuttaneeni jotain väärin tai heiltä unohtuneen jotain ostamatta, mutta ei. Se nainen alkoi puhumaan mulle; "Hei näin sinusta unta toissayönä ja rukoilin sun puolesta eilen. Älä huoli, Jumalalla on tarkoitus sinua varten" APUA! Menin aivan sanattomaksi ja en oikein osannut sanoa mitään. Taisin vain sanoa "Oih." Se tilanne tuli ihan "puun takaa" ja mitä sellaiseen oikein voi vastata. Tilanne päättyi kun hän vain kysyi nimeäni, hymyili ja lahti ulos.

Minua taas jäi vaivaamaan. Miten olen tehnyt sellaisen vaikutuksen että ihmiset ajattelevat tai näkevät unia minusta? Eikös kaupan kassat ole henkilöitä joihin ei kiinnitetä paljoa huomiota? 

Mulla on yleensä kaksi asiaa joista en oikein halua keskustella. Uskonto ja politiikka. Uskonto on mielestäni jokaisen henkilökohtainen asia ja itse uskon enemmän kohtaloon. Ja politiikka.....jokainen päätelkööt itse nykymenoa seuraten miksi en siitä halua puhua... Kunnioitan uskovaisia ihmisiä riippumatta siitä mihin uskontoon he itse uskovat. Ja kuuntelen mielelläni jos joku ystävä haluaa siitä puhua, Mutta että tuntematon ihminen tietämättä minusta ja tasapainoisesta elämästäni yhtään mitään näkee unia minusta ja rukoilee puolestani.. Häkellyttävää kerrassaan. Mutta jos ajattelen asiaa toiselta kantilta niin jotkut ihmiset voivat olla niin herkkiä ja heidän enteensä ja vaistonsa voivat olla niin pinnassa että heillä on taito nähdä jotain jota ei itse näe. Aina mun pitää löytää paljon positiivistä kaikesta....(Siis mulla ei ole tummia silmienalusia tai en ole kärttyinen tai jotain vastaavaa)

Kuka tietää mitä toinen minussa näkee. Mutta se oli mun kohdallani outoa. Kuinka joku pääsi raottamaan "työ-minääni" sitä pientä muuria joka tulee kun laittaa uniformun päälle ja alkaa tekemään jotain millä kustantaa vapaa-aikansa? Tuntematon pääsee ns. iholle? APUA;))

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti